Letiště nebo mrtvý vorvaň?

Přesto, že je letiště v Tuřanech dobrých 7,5 km z centra Brna, jízda autobusem trvá se zkrouhnutými zastávkami jen 17 minut. To jde. Mimo prázdninovou sezónu je nás v autobuse jen pět a podle upravených vlasů a šátku kolem krku tipuju osazenstvo na letištní personál.

Letiště bylo zbudováno v roce 1954 a část svého života bylo využíváno jako vojenské. V roce 2006 se přistavěla pod taktovkou architektonického studia Parolli nová odletová hala a o něco později byla stejným studiem upravena i stará příletová hala, aby se s moderní stavbou – přezdívanou veřejností mravenečník, mrtvý vorvaň nebo bunkr – netloukla.

Aerodynamicky tvarovanou halu tvoří ocelová konstrukce, která je potažená tenkými kovovými „šupinami“ a má oblé rohy. Nečekejte žádné nástupní rukávy přímo z nástupních bran. Do letadla se většinou projdete ve špalíru přímo po odletové ploše, protože autobusem by přesun trval déle.

I když jste na druhém nejvytíženějším českém letišti, ohraničeném lány kukuřice a s výhledem na Pálavské kopce i slavkovskou Mohylu míru, zachovává si svéráznou venkovskou atmosféru. K focení haly, která získala titul Stavba roku 2007, jsem se nemohla dostat v příhodnější den, kdy ke kovovému plášti ladilo dramatické nebe.