Historický veslák

Na první pohled nezajímavá budova lemující ulici je sídlem pražírny kávy QB. jenže ona bývala pražírnou i kdysi a z jejího provozu financoval podnikatel toman částečně i zdejší veslařský klub. Tenkrát ještě měla budova francouzská okna, než je v minulém režimu zazdili. Dřevěná budova naproti u silnice stávala původně ještě nad restaurací Piava, byla rozmontována, převezena a zde znovu postavena. Její přízemí sloužilo jako dílna, a pod vedením truhláře Josefa Kadlece tu vznikly i dvě 17 a půl metrové osmiveslice. V provozu jsou veteránská plavidla mimochodem dodnes. 

Opodál stojící dřevěná bouda je tak tak před rozpadnutím a bývala v ní tančírna. Unikátní je pak hrázděná budova směrem po proudu. Uvidíte ji ze dvora, když popojdete směrem k řece po pravé straně. Jedná se o nejstarší loděnici na řece Svratce, postavenou v roce 1869. Organizované veslování v Brně oslavilo 153 let a bývalo pokrokovější než stejný sport v Praze. Budovu vlastní Masarykova univerzita, která, jak mi bylo řečeno, o její záchranu bohužel nejeví zájem. Aby nebyla zbořena, zasadil se pan architekt Dušan Nvotník o zápis budovy do seznamu kulturních památek. Vzdělávací instituce však nejeví známky záchrany a nejspíše nechá památku v nečinnosti až sama spadne.

Jo a na podzim jsem se od pneumatik na podložení lodí nemohla odtrhnout, jak byly v tom zářivé listé fotogenický.  Doporučuju si sem udělat procházu od Anthroposu a dál pak jít až do Jundrova, třeba na rozhlednu Holedná.